Visuele verbeteringen WinTax

Recent is al een aantal visuele verbeteringen doorgevoerd in WinTax. Met de volgende update gaan we nog verder.

Visuele verbeteringen WinTax

Recent is al een aantal visuele verbeteringen doorgevoerd in WinTax. Dit heeft geresulteerd in een verfrissende look.

Er is verder gekeken naar verbeteringen die zo min mogelijk de functionaliteit/processen veranderen maar wel een frisse look geven. Daarnaast is hier ook een aantal verbeter ideeën uit het verleden in mee genomen. Onder het geven van die frissere look valt ook het verwijderen van verouderde elementen binnen WinTax.

Een aantal zaken die we hebben aangepakt:

Indicaties bij de tijd

Bij de “tijd” wordt gebruik gemaakt van diverse indicaties om iets aan te geven over de status van de rit. Voorbeelden hiervan zijn of een rit gefactureerd of geëxporteerd is of dat er een ziekmelding op de rit staat. Maar ook of de rit in samenstelling staat. Al deze indicaties zijn voorzien van een nieuw icoon.

Agenda rittenoverzicht

Een nieuwe klantindicaties kolom is toegevoegd.
In de huidige situatie worden er kleuren gebruikt in de klantkolom voor het weergeven van indicaties. Hierdoor kunnen er maar een beperkt aantal indicaties tegelijk getoond worden, ook hebben verschillende indicaties soms dezelfde kleur. Er is nieuwe kolom toegevoegd die de indicaties toont m.b.v. iconen. Diverse klant indicaties verschijnen nu als iconen ter vervanging van de speciale achtergrondkleuren die er hiervoor waren en nu verwijderd zijn. Tevens is ook de weergave optie ‘brede rolstoel/scootmobiel/rollator kleuring’ verwijderd.

Klik op de volgende link voor een overzicht van de iconen: Iconen overzicht

 

Bericht delen:

Hulp vensters

In WinTax Agenda zijn diverse zwevende vensters aanwezig. Deze vensters kunnen vrij worden geplaatst. Veel gebruikers gaven aan het lastig te vinden de vensters te moeten verplaatsen. Daarnaast geeft het een rommelig beeld. Hierom hebben we de zwevende hulpvensters vastgemaakt. Vanuit het Extra-menu kan de gebruiker in het submenu Hulpvensters aangeven welke hulpvensters actief moeten zijn. De menu optie Vastmaken geeft de gebruiker de mogelijkheid om de venster naar eigen wens vast te zetten. Kijk op ons YouTube-kanaal voor een impressie.

Actiekader

Het actiekader is bij de meeste klanten in een “standaard” Korton Software Layout. Deze kunnen we naar wens van de klant met een door de klant gekozen logo en kleuren voorzien. Met een klein stukje “meerwerk” kan dit geconfigureerd worden. Dit steelt wel de show als er over de schouder mee gekeken wordt naar de agenda, die ineens als een persoonlijke bedrijf pagina getoond wordt.

Inloggen

De verbinding popup is verwijderd. De Agenda Client en alle andere desktop apps geven na inloggen de melding “Een verbinding met de hoofdcomputer is tot stand gebracht.”. Deze melding is onnodig en verwijderd.

Agenda menu en knoppenbalk

Het menu toont nu items waar de gebruiker geen toegang toe geeft als grijze items. Deze worden nu verborgen, zodat het menu er opgeruimder uit ziet en ook sneller werkt.

Agenda hoofdscherm

Het actiekader bevat een icoon om snel Kwaliteitsanalyse te starten, zelfs als deze niet geïnstalleerd is. Het icoon is verwijderd uit het actiekader, waardoor meer ruimte in het actiekader ontstaat. Tevens scheelt dit verwarring en vragen over het icoon.